vineri, 9 noiembrie 2012

Baudelaire si D'Ambrosio, sau de la litere la cuvinte si invers

Cuvintele scrise sunt formate din litere, iar  fonemele, au la baza litere sau grupuri de litere.  Viata literei in cuvant este  de sine statatoare, tainica si atotputernica, literele si silabele fiind  simboluri virtuale ale sunetelor , si totodata semne incarcate de semnificatii. "Literele sunt insonore, dar contin in ele un potential de sonoritate", spune Charles Baudelaire. Matteo D'Ambrosio insa a sonorizat literele lui Baudelaire. Prin deceniul opt, pe cand D'Ambrosio era subiect de discutii in revista "Viata studenteasca", aparea cu o mantie neagra de cavaler trasa peste umeri, cu parul si barba neagra, si vorbea despre "poezia moderna", formata din litere alaturate dupa sonoritatea lor, iar eu, cu cel cap mare al meu, luandu-l in deradere, am inregistrat o sceneta pe banda magnetica, cu care am amuzat profesoarele si colegele intr-o zi de 8 Martie. Iata-l acum cu parul alb, cu musteata dar  fara barba, in ilustratia aleasa pentru postare. Cautati poezia "SCHTZNGRAMM" de Matteo   D'Ambrosio, si veti intelege bine ce am scris aici !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu